Kaasbusiness booming in binnenstad

kaasbusiness

De Nederlandse kaasbusiness is booming. Vooral in de binnensteden van de Randstad. Geen wonder ook. Ons land staat in het buitenland vooral bekend als kaasland. Toeristen willen dus dolgraag echte Hollandse kaas proeven.

Winst van 1 miljoen

De grootste kaasverkoper van Amsterdam noteerde volgens zakenblad Quote zelfs een winst van een miljoen met zijn zestien winkels in de binnenstad. Allemaal te danken aan de vele toeristen die de hoofdstad jaarlijks bezoeken.

Buitenlandse kazen

In Nederland vinden we kaas heel normaal. We kopen het in de supermarkt, doen het op ons brood. Maar als we echt willen genieten, dan kiezen we buitenlandse kazen. Franse Camembert,  Zwitserse Gruyere of Italiaanse Parmezaanse kaas.

Nederlandse kaas

In Duitsland, Engeland, Amerika en in heel Azië is het niet anders. Maar voor hen is buitenlandse kaas Nederlandse kaas. Vol van smaak, heerlijk in blokjes en vooral peperduur in eigen land.

Kaasbusiness

Geen wonder dus dat toeristen (in Amsterdam alleen al zijn het er jaarlijks 7,8 miljoen) op zoek gaan naar kaaswinkels. In steden met weinig toeristen, zijn de kaaswinkels in de afgelopen jaren juist verdwenen. In de grote steden schieten ze juist als paddenstoelen uit de grond. Zo is en blijft de kaasbusiness een belangrijke motor voor de Nederlandse economie.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *