Twentse boerenfamilie wereldberoemd in Azië

Truitman

In Hongkong, Maleisië en Vietnam is de Twentse boerenfamilie Truitman wereldberoemd. Zij zijn namelijk hét gezicht van Dutch Lady, een Nederlands zuivelmerk.  

In Azië stijgt de interesse in melk en andere zuivelproducten. Van oorsprong worden deze producten niet heel veel gebruikt in landen als Vietnam, Hongkong en Maleisië, maar doordat de welvaart steeds verder toeneemt en mensen steeds meer Westerse gewoonten overnemen, willen ze ook echt Westers eten. En daar hoort ook zuivel bij.

Natuurproduct

Nederlandse melk en zuivel worden in Azië gezien als luxe natuurproducten. En dat zijn ze natuurlijk ook. In oer-Hollandse melk, yoghurt, kaas en kwark zitten geen conserveringsmiddelen, smaakstoffen of zoetstoffen. En het komt rechtstreeks van koeien die het hele jaar door voornamelijk gras eten.

Modelfamilie

Om dat imago te onderstrepen is de familie Truitman uit Ambt Delden uitgekozen als modelfamilie door zuivelgigant FrieslandCampina, dat Dutch Lady op de markt brengt in Vietnam, Hongkong en Maleisïe. Op de website en in advertenties zijn vader Walter, moeder Charlot, dochter Hanne, zoons Matt en Lars, de Duitse herder Bliksem en grootouders Janneke en Barend hét Nederlandse zuivelgezin.

Nederlandse uitstraling

Hoe dat zo is gekomen? Drie jaar geleden gooide de melkveehouderij van de familie hoge ogen bij de bezoekers van de open boerderijdag van FrieslandCampina. Op de daar gemaakte foto’s bleek wel dat de boerderij én het gezin een echt typische Nederlandse uitstraling had. Sinds die tijd staat de familie en de boerderij met 130 koeien model voor Dutch Lady en zijn ze échte BN’ers, alleen niet in Nederland maar in Zuidoost-Azië…


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.