Nieuwe trend: boter als smaakmaker

Boter als smaakmaker

Een hamburger is op z’n tijd natuurlijk niet te versmaden. Zeker nu er steeds meer verschillende toppings en varianten bijkomen. Toch hebben al die variaties een ding gemeen: boter als smaakmaker. Voor een optimale smaak wordt dit oer-Hollandse zuivelproduct steeds vaker ingezet.

Verschillende ketens zien de toegevoegde waarde van echte boter en experimenteren ermee met de bereiding van hun producten. Zo test hamburgerketen Burger King momenteel een ‘extra long buttery cheeseburger’. En ook concurrent McDonalds ziet de toegevoegde waarde van boter. De medewerkers maken de muffins extra smakelijk door ze te bestrijken met echte boter. 

Boter als smaakmaker

De twee fastfoodketens zijn niet bepaald uniek. Ook andere ketens hebben boter ontdekt. Jack in the Box introduceerde ongeveer een jaar geleden de ‘Buttery Jack burgers’ die inmiddels verkrijgbaar zijn met verschillende toppings. Ook de burgers van Culver’s scoren en Shake Shack botert en toast zijn broodjes niet zonder reden. En zo zijn er flink wat ketens die echte boter gebruiken en verwerken in hun toppings. Zo creëren ze die ambachtelijke smaak. Met succes, want de culinaire hamburger wint aan populariteit.


Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *