Biologische melk hip maken met influencers

Stel je bent boer en je brengt biologische melk op de markt. Hoe zorg je er dan voor dat die melk onder de aandacht komt van een jonge, hippe doelgroep? Juist, met hulp van Instagram, Facebook en een handjevol bloggende influencers.

influencers melk

Slimme snufjes op de boerderij

Melkveehouders gaan met de tijd mee. Ze maken gebruik van robots om hun koeien te melken. Ook zetten ze slimme snufjes in om de gezondheid van hun koeien te monitoren. Dus waarom zou je voor de promotie van die melk geen moderne technologieën benutten? Bijvoorbeeld de kracht van social media en influencers. Voor biologisch veehouder Guus van Roessel uit Udenhout is dit de normaalste zaak van de wereld.

Minimelkfabriek aan huis

In september 2018 startte Van Roessel zijn eigen minimelkfabriek. Ja, gewoon aan huis. Inmiddels is zijn omzet bijna verdubbeld. Het idee achter ‘Mijn Melk’ is dat iedere koeienfamilie haar eigen melk geeft. De melk van Cootje smaakt anders dan die van Aukje of Kitty. “Wij geloven dat koeien niet zomaar dieren zijn”, zo staat op de site. “Het zijn dames. Met een karakter, die dag in dag uit hard werken voor de melk die ze geven.”

Influencers hartje melk

Van Roessel vindt dat je als boer een open blik naar de samenleving moet houden. Dus vroeg hij zich af: hoe breng ik mijn melk onder de aandacht? Hoe bereik je ‘stadse mensen’ die het idee achter de biologische melk belangrijk vinden? Dé manier om deze doelgroep te bereiken is via Insta en Facebook. Daarom schakelt de melkveehouder bloggende influencers in om zijn melk te promoten, net als grote mode- en beautymerken.

Reuring creëren rond melk

Voorbeelden van behulpzame influencers zijn onder meer Olympisch atlete Susan Krumins, voormalige Expeditie Robinson-winnaar Carlos Platier Luna, Daisy Oppelaar van platform I Love Health en schrijfster en presentatrice Jet van Nieuwkerk, de dochter van tv-presentator Matthijs van Nieuwkerk. De food-redacteur, schrijfster en presentatrice kreeg haar liefde voor eten met de paplepel ingegoten.

Koeien op melkpakken

Daarnaast doet Van Roessel ook een beroep op de diensten van een pr-bureau. Zo haalt de melkveehouder alles uit de kast om reuring rond zijn merk te creëren. Op de melkpakken staan trouwens geen bekende gezichten, maar portretten van zijn geliefde koeien.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *